Thursday, August 6, 2009

Passions, Paintings, acrylic on plywood, canvas, i*ea table - 04-08.2009

















n°82491 – Passion’s Dark Sunflower, 30X40, acrylic on canvas, 1. Sept.09.

About this picture:
Materials: agenda, calligraphie, mistakes, impro
Story: The Passion as a shared torment. the couple is bound by the very torment and disturbing thought of it.  Passion as a higher ironical master laughing at the lovers, allowing them narrow hopes, comfort and beauty.



























n°54037 – The PopKissGame, 56X61, acrylic on plywood, May 09.

About this picture:
Materials: decent backstage of a very succesful naive Kiss, Wirbel, lightness, game.
Story: "You have witchcraft in your lips, Kate" - an interpretation of the Love's game as a harmonious/contorted, sunny/bitter, arrowed/flourishing eternal embrace and cycle.








n°31298 – De la Glaciation et du Réchauffement climatique, trois saisons, une métamorphose (verso: the bloody trash² painting «0», Aug09), acrylic on plywood, April 09.

About this picture:
Materials: resting plywood, zen, dream, cases and freedom.
Story: Premier essai de peinture abstraite, ici représentant un chemin, une ascension, un soleil. Les trois couches horizontales figurent les trois âges d’une maturation – ou fixation progressive: le chaos, les bribes et les mouvements caractérisent les origines, l’enfance, la substance primaire; les assemblages, les intersections et conflits caractérisent les défis de l’adolescence; l’unité, la solidité – peut-être trompeuse et morne? –, la pesanteur d’un accord, d’une pacification, d’un silence peut-être, caractérisent l’âge adulte. La trajectoire oblique symbolise quant à elle l’évolution, la progression à travers et au-delà de ces étapes communes, la recherche, l’espoir, et enfin «l’aboutissement aux nues», l’ultime grâce de l’existence dans la saisie de la fugace étincelle d’un rêve, d’une beauté, d’une perfection, de la mesure à la fois unique, extraordinaire et proprement individuelle.

«Exister, c’est trouver le moyen – cet ultime et intime crochet du besoin - de ne pas se jeter aux ordures avant que la vie ne s’en charge»




























n°27050 – L’œuvre, ou La mort de l’artiste (The Artwork, or The Artist's Death), 37,2X37,5, acrylic on plywood, April 09, (signed C. Nim, for Claude Nimande)

About this picture:
Materials: resting plywood, Sight of the End, exhaustion, regrets, gift.
Story: L'oeuvre. Le caillou, le testament, un débris d’âme ciselé, la fin comme vision, comme expression, comme ultime réunion. Le rêve, doucement, fatalement, effleure la surface des jours.




























n°70803 - Ensemble (Together), 47X50 cm, 14 July 09

About this picture:
Materials: resting plywood, love, kind of frightful hippieness, an enjoyed Romero Britto exhibition.
Story: This goes about the sweet and perfect harmony and respect between true partners, their common vision and the world smiling with them in a bright glorious sunshine...

























n°60128 - Love Hurts, 40X62cm, 8 July 09

About this picture:
Materials: resting plywood, nausée, surrealistic longing
Story: the picture of the Heartaching, the tormented heart carving the eye/mind in a vomitive explosion -the distorted arms and leggs stand for the excruciating feeling haunting the whole body.




Digitizing of the works by Felix Neiss.
Do you have a question, a suggestion, a comment to share? Feel free to contact me via KmilleCase@gmail.com  I'd be happy to hear from you!

No comments:

Post a Comment